دیدیم اوقات همیشه کاذب (!) فراغت تابستانه خیلی وقت است از راه رسیده و ما هنوز یک سری رهنمودهای روشنفکرانه (یا همان افزودنیهای مجاز) از خودمان ارائه نکردهایم تا به قول برادرمان حالی به حولی شوید! این رهنمودها را جهت غنیسازی هر چه سریعتر اوقات مذکور، روزی سه مرتبه دمکرده، روی محل زخم اوقات فراغت مالانده، انشاءالله افاقه کرده و کارگر بیفتد. (ذکر نکته مهم توسط نگارنده: از آنجا که تراژدی ناموفق اوقات فراغت، هر ساله و به قول نسل سومیمان عمراً تکرار نمیشود، در نتیجه این رهنمودها بر فرض مثال هیچگونه ارتباط و شباهتی با رهنمودهای سالهای گذشته ندارد و نگارنده هرگونه تشابه ساختاری و زیرساختاری را در این زمینه طبق روال سالهای گذشته، به شدت (اکیداً) تکذیب مینماید! پایان ذکر نکته مهم توسط نگارنده) 1. جهت آغاز متفاوت اوقات فراغت، توصیه میشود همه مدارس و مراکز آموزشعالی نتیجه امتحانات را از روزهای اولیه تابستان، به 31 شهریور موکول نمایند! با این ترفند احدالنّاسی متوجه آغاز اوقات فراغت تابستانه نخواهد شد. تحقیقات اصولی، ساختاری و ایضاً زیرساختاری که این حقیر در ژرفای ذهن به انجام رسانده ثابت میکند که اصولاً ما انسانهایی هستیم که اگر متوجه موقعیتی که در آن قرار داریم نباشیم، بهترین عملکردها را خواهیم داشت، اما اگر حواسمان باشد که در چه موقعیتی قرار داریم و متوجه آغاز اوقات فراغت تابستانه گردیم، به ناگاه حواسمان پرت شده، تمرکزمان رگ به رگ شده و قدرت تصمیمگیریمان در محذوریت قرار گرفته و خجالت میکشد تصمیمی اتخاذ کند! (فهمیدید چه شد؟ خودمان که نفهمیدیم چی به چی شد!) پس نتیجه اخلاقی و عقلانی این است که کلاً از بیخ و بن و به قول برادر نسل سومی، خودمان را به آن راه بزنیم و در اوج حواس پرتی بهترین تصمیمات را اتخاذ نمائیم! 2. اگر رهنمود اولمان عده قلیلی از حضرات را دچار حملات عصبی نموده، غمی نیست! باز هم راهحل داریم. تقاضا میکنیم مدارس و مراکز عالی آموزشی فقط در فصل تابستان به فعالیت و امر آموزش بپردازند و نه ماه باقی سال را تعطیل نمایند بروند پی کارشان! ای آقا... خلایق خسته شدند بس که اوقات فراغتشان مدام با تابستان همزمان شد! گذشته از آن... مسئولان زحمتکش و دلسوزان ستادهای گوناگون غنیسازی اوقات فراغت از بس مجبور شدند فقط برای ایام فصل حارّه برنامهریزی کنند، گرمازده شدند! گناه دارند طفلیها! با درایتی که طی سطور بالا از ما سراغ دارید پیشنهاد میکنیم منبعد از این(!) اوقات فراغت را به نه ماه بعدی سال منتقل نمایند. در این صورت کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایام فراغت قرار دارند پس از گذشت سه ماه نخستین، پاک حوصلهشان سررفته و یادشان خواهد رفت که در چه ایام مهم و خطیری (همان اوقات فراغت) قرار دارند و دیگر یادشان نخواهد ماند که همه روزه غُر بزنند و به برنامهریزیهای دقیق و موشکافانه ستاد محترم غنیسازی اوقات فراغت، ایراد نابجا بگیرند! 3. چه کسی گفته تقویمها دروغ نمیگویند؟! اصولاً هر چه میکشیم از لوث وجود همین تابستانهاست! نفس امارهمان تحریکمان مینماید به جای ارائه این پیشنهادها، بنشینیم و با چاپخانههای چاپ کننده تقویم گفتمان بر پا نموده و متقاعدشان کنیم تابستانها را به طور کامل از گردانه ایام سال حذف نموده، خلاص شویم از شرّش! (بدینوسیله جماعت دخیل در ستادهای گوناگون غنیسازی اوقات فراغت، عمری دعاگویمان خواهند شد! ولّا به خدا!) 4. از آنجا که همینک دوستان و همرکابان و ایضاً یاران غارمان، پیامک برایمان متساعد نمودهاند که: «همینک عازم سواحل نیلگون باشیم و در انتظار جناب رادیکالباشی» شخص نگارنده ناچار است الباقی پیشنهادات و افزودنیهای مجاز را تیتروار و خلاصه عرض نماید خدمتتان... کار واجب پیش آمده... دوستان منتظرند! الف) میدهیم در تمام شهرها و روستاها در قبال هر دو سه محله، یک پارک یا بوستان جدید ایجاد نمایند تا عزیزان برای خودشان داخل پارکها «فِر» بخورند و الباقی کار را میسپاریم به دستان پر توان دستاندرکاران توزیع مواد روحبخش و ایضاً باز هم به قول برادر نسل سومیمان؛ حال بیار! ب) مسئولان آموزش مدارس و ایضاً باز هم مراکز آموزشعالی، جوری اوراق امتحانی را تصحیح بفرمایند که احدالنّاسی از محصلان نمره قبولی دریافت ننُمایند. بند یکم از قسمت ب) بدینسان کلهم اجمعین! محصلین از بیخ و بن دچار تجدیدی یا رفوزگی شده و دیگر فرصتی برای تفریح و سایر برنامههایی که به تعبیر نسل سومی جماعت، جینگولک بازی و قرتی بازی باشد، ندارند، چه رسد به اوقات فراغت! بند دوم از قسمت ب) طبق زمزمههای اخیر، هر چه سریعتر آخرین دستاورد عرصه آموزش را عملی سازیم: «جایگزینی نظام توصیفی وضعیت تحصیلی دانشآموزان، به جای نمره!» عزیزان محبت کنند یک جوری این محصلان را توصیف بدارند، که خلقی در ترجمان این توصیف موفق نگشته و در قبولی یا رفوزگی شخص مذکور دو به شک بمانند تا ایام اوقات فراغت طی شود! بند سوم از قسمت ب) این بند خالیست! (این بند را خالی میبندیم!) ج) برقراری یک سری کلاسهای آموزشی کاملاً جدید و نوآوری شده! و ایضاً هم فنآوری و شکوفایی شده! همچون: کلاسهای آموزش رایانه با ظرفیت 40 نفر و شرکت کننده 90 نفر! کلاسهای آموزش سختافزار با اعمال شاقّه! لاییکشی مقابل دیدگان مأمور! برگزاری کلاسهای مسابقات فرمول یک در پیادهروی سطح شهر! دیگر فرصتی نمانده... دوستان منتظرند... الباقی افزودنیهای مجاز باشد برای سال اینده... |